"Fader Clockman and squidbaby"

"Fader Clockman and Squidbaby"
Medium: Akryl
Tid: ~2.5h

Senaste verket, har hållt på med den ett antal dagar nu, mest för att jag inte haft tid att verkligen sitta ner och ta tag i det.

Tänkte jag kunde lägga upp en step by step hur jag gjorde iaf...inte speciellt förklarade utan visar mest i vilken ordning jag gjorde sakerna.
Sketch:


Steg 1:

Kostymen och hatten i princip klart

Steg 2:

Fått en helt del gjort, squiden, ansiktet och slipsen done!

Steg 3:

Fåtöljen och bordet klart

Steg 4: DONE
image48

Detaljer:


Om jag orkar vid ett senare tillfälle så ska jag göra bakgrunden lite mer intressant och snygga upp sidobordet.
Aja, ha det bra ladies and gents!

Kommentarer
Postat av: Johan

Som sagt Tobbe, jag gillar den där tavlan, nu är det bara att dö i förtid så du får legendstatus och jag kan tjäna flis på ditt arbete.

Puss puss

2008-02-26 @ 14:39:17
URL: http://jaynius.blogg.se
Postat av: Josefin

Ojojoj =) Nice!

2008-03-09 @ 23:53:35
URL: http://xjosefinx.blogg.se
Postat av: Tobbski

Johan: lätt:P
Josefin: thankyo

2008-03-10 @ 10:50:32
Postat av: fredde

fan alltså jag har inte satt upp den än, vettefan vart den ska upp :O förslag?

2008-04-27 @ 17:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0